Mówić przez sztukę

Jest ciężko.

Filmy, muzyka, obrazy, gry komputerowe. To wszystko ma w sobie elementy artystyczne. Dlatego też prawdopodobnie tak mi się podobają te dyscypliny. Potrzeba naprawdę dużo pracy i czasu, aby się w tych profesjach wybić. Nierzadko wymaga to również zaangażowania osób z zewnątrz. Jednak każda osoba musi jakiś wkład w dany projekt mieć.

Wymagana jest duża wyobraźnia, zdolność kojarzenia faktów, regularna praktyka, znanie teorii. Również pełno przeczytanych książek. Wspominałem o nich w przedostatnim wpisie. Dzięki nim jestem w stanie stworzyć piękne nowe historie opierając się na tym, co już wchłonąłem. W naszym życiu nikt nie tworzy od nowa. Jeżeli myślicie, że coś stworzyliście od podstaw sami, to prawdopodobnie jedynie tak się wam wydaje.

To kim jesteśmy jest odzwierciedleniem naszego życia. Wydarzeń jakie nas spotkały, ludzi  których spotkaliśmy, filmów jakie obejrzeliśmy. Dlatego nie ma dwóch takich samych ludzi. Zbyt wiele zmiennych kieruje naszym życiem. Możemy być podobni. Możemy mieć podobne zainteresowania. Tacy sami nigdy nie będziemy.

Jeżeli chcesz być artystą, to czeka cię długa droga. Jednak nie wystarczy jedynie rysować. Aby stać się dobrym artystą trzeba chłonąć świat całym swoim ciałem. Słyszeć szelest wiatru. Czuć ciepło słońca na skórze. Dotykać krople deszczu.

Tylko wtedy będziemy w stanie tworzyć piękne niespotykane dzieła.

Ważne jest też szczęście. Oraz znalezienie targetu ludzi, do których adresujemy swoją sztukę. Muzyk filharmonii nie będzie starał się tworzyć dla nastolatków. On będzie bardziej celował w osoby starsze.

Co z tego, że pięknie gram na gitarze? Co z tego, że pięknie śpiewam? Co mi po pięknych pracach jak nikt nie będzie ich oglądał. Nikt też nie posłucha mojej muzyki.

Ważne są w tym wszystkim emocje. To, jak natrafiliśmy na dany utwór. Dlaczego jeden zespół jest bardziej popularny, a drugi mniej? Dlaczego podoba nam się Leonardo Da Vinci, Pablo Picasso, Salvador Dali, a już na przykład Claude Monet już mniej? Wiem, że gusta są różne. Ale Monet miał naprawdę piękne obrazy, jest wciąż popularny, ale mniej rozpoznawalny od pozostałej trójki. Duża w tym zasługa popularności, mediów, radia. Leonardo był nie tylko malarzem, ale i również architektem, filozofem, muzykiem, odkrywcą, matematykiem, mechanikiem, anatomem, wynalazcą, geologiem. Starał się być we wszystkich dziedzinach życia. To, że jest znany ze sztuki, to tylko jedynie zasługa rozpoznawalności jego obrazów.

Picasso był rzeźbiarzem, ceramikiem, grafikiem. To, że kojarzymy go z kształtnych obrazów, jest tylko zasługą tego, że z tego zasłynął. Salvador Dali był oryginalny. Był projektantem dla Coco Chanel. Zaprojektował logo najpopularniejszych lizaków na świecie: „Chupa Chups”. Tworzył „nową sztukę”. Można ją uznać za „współczesną” w stylu surrealizmu.

Jak się sprzedać?

Być sobą. Niezależnie od sytuacji. Zbyt wielu jest sztucznych ludzi na tym świecie.

2 uwagi do wpisu “Mówić przez sztukę

  1. I oczywiście niechcący opublikowałam komentarz. Może Pan go usunąć, żeby nie zaśmiecać sobie strony.

    Ja piszę książki, o czym Pan już na pewno wie. Pokazuję, jak jest to skomplikowane i trudne. Nie łudzę się, że stworzę coś naprawdę oryginalnego, bo czerpię z różnych źródeł, ale jedynie mam nadzieję, że gdy ktoś przeczyta moje książki pomyśli sobie „Kurczę, nie spodziewałem/am się!” Oczywiście, że chciałabym na tym zarabiać, chociaż trochę, ale nie na zasadzie, że będę się sprzedawać. Sprzedawać będę jedynie moje książki 😉 A prawda jest taka, że wszystko okarze się wtedy, gdy już coś wydam, jeśli wydam.

    Lubię to

Skomentuj

