„Nienawidzę książek!” ~Dziennikarz. Lat 7.

book-67049_1280

Czytelnik nie musi pisać książek, za to pisarz tak. Dlatego każdego dnia czytam artykuły, blogi, wpisy, historie, książki. Polepsza to moje pismo. Zwiększa zasób słów. Mniej popełniam błędów stylistycznych. Pisanie zawsze sprawiało mi problemy. Nigdy nie byłem dobry w języku polskim.

Pamiętam swoje pierwsze prace domowe. „Napisz swoją historię z wakacji”, „Opisz swój dzień”, „Stwórz historyjkę fantastyczną”. Charakterystyki, recenzje, referaty były dla mnie katorgą.

Siedziałem nad pustą kartką i starałem się coś stworzyć. Nie miałem pomysłu. Popełniałem błędy. Te gramatyczne, jak i stylistyczne. Głównym winowajcą było lenistwo. I szczera nienawiść do książek. Nudziły mnie. Usypiały.

Brakowało w moim życiu punktu zaczepienia. Czytając artykuły, będąc w wieku dorosłym spodobał mi się pewien wpis. O tym jak dzieci biorą przykład z rodziców i tym, że rodzic sam musi czytać książki, aby zaszczepić w młodym umyśle do nich chęć. Z moich rodziców nikt nie czytał książek. Tata czyta tabloidy. Mama czasem przeczyta książkę, ale niechętnie i zaczęła czytać późno. Niedawno pokazałem jej internet… teraz w ogóle nie czyta gazet. Wystarczą jej wiadomości z internetu.

I kto miał pokazać młodemu jak się czyta książki? Szkoła?

Mi pokazał internet. W wieku gimnazjalnym byłem częstym użytkownikiem for internetowych. Na jednym z nich, o tematyce gier komputerowych, często pojawiał się pewien tytuł. „Wiedźmin”. Jako, że byłem częstym gościem biblioteki miejskiej, ze względu wypożyczania z niej komiksów, to miałem już kartę. Poszedłem pewnego dnia, w poszukiwaniu ciekawych tytułów. Znalazłem pierwszą część sagi o Wiedźminie… i od tej pory zacząłem czytać książki. Jak w gimnazjum, nie byłem najlepszym uczniem, tak w liceum mój poziom nauki drastycznie się podniósł. Nie wiem czy głównym winowajcą były książki. W tym samym czasie zacząłem grać na instrumencie. Więc również winie za to muzykę. Mieszanka idealna.

Nie wiem czy im to zawdzięczam. Ale wiem, że pełniły pewną rolę w moim życiu.

Czemu to piszę? Bo natrafiłem na ciekawy artykuł na anglojęzycznym portalu o grach komputerowych, który robi to świetnie.

http://www.polygon.com/2014/8/15/6006185/gaming-balance-development-writing

Szczególnie fragment:

„I’ve been in charge of hiring writers before, and it’s not a fun process. This is a job that everyone wants, and one of my favorite questions to ask is what they would do if they couldn’t write about games. Some of them say they would make games, or find some other way to do something with games.

The answer that made me happiest was direct and to the point: „I would write about something else.” These are the people with interesting lives, and interesting lives make for interesting writing, especially about games. It’s an industry with a tragic lack of balance.”

Tłumaczenie własne:

„Byłem wcześniej odpowiedzialny za zatrudnienie dziennikarzy i nie jest to zbyt miły proces. To jest praca, którą każdy chce mieć, a moim ulubionym pytaniem było ludzi, co by robili, gdyby nie mogli już nigdy pisać o grach. Niektórzy z nich odpowiadali, że by zaczęli je robić, lub znaleźli jakąś inną drogę związaną z grami. 

Odpowiedź, która najbardziej mnie cieszyła była tą bezpośrednią: „Bym pisał o czymś innym”. To są ludzie z interesującym życiem, a interesujące życie stwarza jeszcze ciekawsze historie, szczególnie jeżeli chodzi o gry. To jest przemysł z kompletnym brakiem zbalansowania.”

Nie można w życiu robić tylko jednego. Trzeba balansować ze swoimi umiejętnościami. Próbować nowych rzeczy. Poznawać nowych ludzi. Starać się nie stać w miejscu. Żyć!

Ja już sobie postanowiłem, czego chce się nowego nauczyć. Jak tylko znajdę czas, zabiorę się za naukę o produkcji filmów. Scenariusze, zdjęcia, plany, skrypty, role. Będzie to z pewnością ciekawe nowe hobby.

 

Skomentuj

