Edukujcie się!

Uczcie się! Rozwijajcie się!

Czy to brzmi dobrze? Nie zawsze. Jak jeszcze widzę te marne plakaty szkół policealnych… Jak jeszcze spojrzę na wykonanie reklam w Polsce to nie wiem co mam myśleć. Niby to „jakoś” wygląda, ale nie ma nic wspólnego z „jakością”. Na szczęście się to zmienia. Coraz częściej jesteśmy goszczeni profesjonalną reklamą… tyle, że wyprodukowaną przez zagraniczne koncerny. I nie mówcie mi, że nie można. Bo można. Wszystko się da. Potrzeba po prostu na to poświęcić odrobinę wysiłku, który jednak ciężko nam przychodzi.

Problemem jest też motywacja. Co jest głównym motywatorem do nauki w Polsce? Pieniądze. Podobnie jak w dużej ilości miejsc na świecie. Ludzie mówią: „Rób to co kochasz!”. Jednak to nie zawsze się sprawdza. Brakuje zaszczepienia w polskich uczniach zachęty do nauki. Jak wracam do wspomnień szkolnych, to jedynie panie anglistki wymyślały zabawy, które miały pomóc w nauce języka. Wśród innych nauczycieli była to wiedza sucha, czysto akademicka.

Moją wielką motywacją są blogi. Widzę osoby piszące, które mają swoje grono fanów, piszą z sensem, wiedzą bardzo dużo na każdy temat i dzielą się tym z innymi. Nie mam jak podać linków, bo by zajęły połowę postu. Polska nieźle się trzyma, jeżeli chodzi o treści w internecie. Ciężko mi określić jak to wygląda za granicą. Próbowałem w niemieckim internecie szukać, angielskim, ale znalazłem bardzo mało informacji. Google też mało pomaga. Czasem robię „wielkie poszukiwania” i odkrywam, ale jest to bardzo męczące. Mam już swoje grono linków, które regularnie odwiedzam i tego się trzymam.

Najwięcej linków, które znajduje i z którymi zostaję leci z polecenia innego blogera. Świetna rzecz. Oczywiście jest ważna regularność w pisaniu bloga. Wtedy człowiek zbiera wokół siebie ludzi. Lajki na Facebooku też dużo dają, ale to bardziej rzecz dla reklamodawców.

Mój ostatni blog może i jest popularny, mam stałe grono odbiorców… ale to już przeszłość. Zbyt wiele pracy bym musiał włożyć, aby na nowo odrestaurować wygląd, posty, treści ich. Było ich prawie 100… Jednak wierzę, że również i z tym mi się uda. Jestem teraz bogaty o bezcenne doświadczenie, które wciąż zdobywam. Z każdym postem. Z każdym dniem.

Bym mógł napisać na nowo, to co zostało już napisane, ale nie będę wymyślać koła na nowo.

Skąd się uczyć?

Motywacją na napisanie dzisiejszego posta był ten link:

http://marcinkwiecinski.pl/2014/08/04/czy-znajdujesz-czas-na-aktualizowanie-swojej-wiedzy/

Jedna uwaga do wpisu “Edukujcie się!

  1. Cieszę się, że mój wpis stał się inspiracją i dziękuję za podlinkowanie. 🙂
    Odnośnie poszukiwań wartościowych blogów i materiałów:
    1. Zidentyfikuj swoje autorytety i poszukaj ich stron w necie – zwykle piszą blogi
    2. Idź do księgarni i zwróć uwagę na ciekawych autorów. Odnajdź ich blogi
    3. Wpisz w google TOP 10 / TOP 50 blogs on … i pod kropki wpisz dziedzinę, która Cię interesuje

    Lubię to

Skomentuj

